lauantai 11. kesäkuuta 2011

Such a Perfect Day...

Ihana päivä kohta illassa...

Ihanan päivän syntyyn ei aina tarvita ihmeellisyyksiä tai kalliita ainesosia...Oikeastaan olen tullut siihen tulokseen että se lähtee sisältä, omasta olosta. Sisäinen olo, oli se sitten hyvä taikka huono, kuorruttaa kaiken sen, mitä päivä pitää sisällään.

Viimeisen puolentoistakuukauden aikana, kun olen palannut ns. ruotuuni vähähiilihydraattisen ruokavalion suhteen, olen huomannut positiivisen vaikutuksen myös mielialojeni suhteen. Olen tasapainoisempi sisäisesti, mielialat eivät tempoile laidasta laitaan ja minulla on hyvä olla. Nämä ovat nimenomaan niitä sisäisimpiä tunteita, vaikka varmasti huokuvatkin myös ulospäin. Olenhan pystynyt aiemminkin olemaan arjessa ainakin suht hyväntuulinen, en ole purkanut huonoa oloa ympäristöön, enkä välttämättä edes ole itse aina mieltänyt olevani alakuloinen tms. Ne melankoliset olot ovat kuitenkin kuuluneet elämääni...hetkiin jolloin yksinäisyys valtaa alaa...kun suree kariutuneita parisuhteita...toivoo vihdoin sitä "oikeaa" elämäänsä...kun ei saa mitään aikaiseksi...kun mikään ei oikein tunnu miltään...Nyt tuntuu että sitä on ikäänkuin elänyt puolella liekillä aika pitkään...
Mutta kuten sanottu, se tuntuisi kaikki olevan tässä kohtaa takanapäin. Minulla on hirmuisen hyvä ja onnellinen olo...pettymykset eivät kolahda yhtä kovaa kuin ennen...eikä tähän yksinoloonkaan suhtaudu nyt surulisin mielin...Päinvastoin, sitä kulkee kaikki tutkat avoinna pitkin kesäkatuja ja odottaa loman alkua jotta pääsee nauttimaan kesästä kaikilla mausteilla. Saan myös enemmän aikaiseksi asioita, tästä osoituksena tuo yllättävä parvekkeentuunausprojekti, sekä vaatekaapin tyhjennysoperaatio kaikista käyttämättömistä vaatteista.

Mutta tosiaan, jotta ei vallan taas eksyttäisi alkuperäisestä...Täydelliseen päivään... Vietin kirjaimellisesti Omaa aikaa...itseni kanssa...ja minun oli hurjan hyvä olla. Aamu lähti rauhallisesti käyntiin pekoni-muna-aamiaisella kermakahveineen omalla parvekkeella...Sitten suihkuun...ja kevyt laittautuminen pitkän kaavan mukaan...hyväntuoksuista rasvaa, kevyt meikki...lempparituoksua korvantaa...
Kaivoin kaapista kivat vaatteet, joita en ollut vielä kertaakaan käyttänyt...Koruja myöten huolitellun rento kiva kokonaisuus. Mä tunsin oloni hyväksi...ja ihan kauniiksikin...Ja se olo pidensi mua mutamalla sentillä :)

Sitten suuntasin ytimeen. Ennen kampaajaa ehdin kiertää Indiskassa...siellä oli monta kivaa juttua jotka soveltuisivat näin helteellä töihinkin, ja olisivat piristävän värikkäitä. Aika ei riittänyt sovituksiin, joten sinne on palattava viikolla.
Kampaajalla itsensähemmottelu jatkui...Tykkään siitä tunteesta kun joku muu pesee mun hiuksia...kunnon päähierontaa :) Ja siellä on hierovat tuolitkin...ja ihanaa kahvia...Väri ja leikkauskin meni tänään ihan nappiin...Mun olo senkun parani entisestään.

Lähtiessäni ajattelin piipahtaa Anttilassa ostamassa vihdoin Jukka Takalon Vastarannan laulut-CD:n...Musaosastolla mua vastaan hyökkäsi kuitenkin ensin hyvällä tarjouksella vanhempia CD:itä...juuri niitä, joiden biiseistä mieleen tulvahtaa sata muistoa...Niitä, joita täytyy olla kotona hyllyssä NIITÄ hetkiä varten, kun on pakko lähteä matkalle menneeseen...itkeä tai nauraa...tirauttaa muutama kyynel...Niin, että Takalo jäi edelleen sinne hyllylle huutelemaan ja mukaan tarttui Chisua, Jippua, Happoradiota, Anna Puu:ta, ja Kent:iä. Iloinen olen näistä, mutta sinäänsä harmittaa kun olin jo ajatellut pääseväni vihdoin kotona luukuttamaan Takalon "Jokainen on vähän Homo"-biisiä! Se on niin hauska renkutus, saa mut aina hyvälle tuulelle ja tuo mukavia muistoja viime kesän DBTL:stä ja keikkailloista linnateatterissa. Taidampa liittää linkin biisistä tähän...Onneksi meillä on YouTube :D




Joo, mutta palatakseni vielä Anttilaan...bonuksena kivannäköinen kassamies sai mun sukat ihan sykkyrälle ja perhosparven lehahtamaan lentoon vatsassa...Aistin myös hänen katseensa, mutta menin itsekin ihan sykkyrälle, enkä saanut katsettani irti kortinlukulaitteesta...Hölmö minä! No, mutta tämä osoittaa minulle että kesä ja kärpäset on täällä taas, ha ha :D

Kotona hyvää ruokaa ja jälkkäriksi mansikkarahkaa kotimaisista mansikoista...nam...Niin, ja musiikkia...Nyt soi taustalla Jippu...Kuka teki minusta tän naisen... 
Levy täynnä tunteita

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun pistäydyit kommetoimassa. Kiitos jo etukäteen ja tulehan toistekin!