maanantai 19. syyskuuta 2011

Ruokapäiväkirja / päivä 1


Tadaa!!!! 

Ensimmäinen päivä parempana ihmisenä alkaa olla pulkassa ja allekirjoittanut on hengissä!

Olen pysynyt lupauksissani...ei tupakkaa, ei turhia sokereita ja 2l vettä.
Been a gud girl I have ;)
Taas tuli kyllä ihan yhdessä päivässä todettua tuo vedenjuonnin merkitys...olo oli paljon virkeämpi ja ruokailun jälkeistä unetustilaa ei tullutkaan. Kusella (ai anteeksi...no, lipsahti enkä ota takaisin) on sitävastoin saanut juosta alvariinsa. Sekin kertoo jotain kropan nestevajeesta. Nooh, muutama päivä näin ja rakko rauhoittuu.

Tänään siis syötyä:

AAMU KLO: 6.30 / 2 lasillista vettä, keitetty kanamuna, 1/2 purkkia tunaa majoneesilla, pala kurkkua, 1 pieni porkkana ja muki kahvia kermalla. Niin, ja nyt parannan tapani myös vitamiinienoton suhteen...1 c-vitamiinipore, 1 multivita (tai mikä lie monivitamiinipilleri) ja 1 kalanmaksaöljykapseli

aamiainen
Täytyy sanoa, että hyvin toimiva kokonaisuus. Mulla oli tosi täys olo syötyäni ja jaksoin hyvin seuraavaan ruokailuun. Välissä tuli juotua ainoastaan sitä vodaa.

PÄIVÄLLINEN KLO: 11.45 / Jauheliha-kukkakaalisoselaatikkoa, vettä, pieni lasillinen maitoa

Mukillinen kahvia maidolla klo: 13.00

Töistä päästyäni oli kyllä tosi kova nälkä ja kaupassa oli pysähdyttävä. Iltapalaksi päätin tehdä salaattia, sillä päivän protskut oli jo arvioni mukaan aika kohdillaan.
ILTAPALA KLO: 18.30 / Halloumisalaatti (salaattia, paprikaa, kurkkua, tomaattia, halloumijuustoa ja salaattisiemeniä, sekä muutama oliivi), Vettä, jälkkäriksi mukillinen kermakahvia ja 2 palaa 70% minttua. Olen päättänyt että se on mun sallittu päiväannokseni jos tekee mieli makeaa.

Lisäsin Halloumin päälle tipan hunajaa...ai nam mikä suolaisen ja makean kombinaatio!


Kaupasta löysin ilokseni vihdoin ison säkillisen mantelijauhoa. Sitä kun menee arjessa aika paljon. Juuri viime viikolla pääsi viimeisin iso säkillinen loppumaan ja uuden puutteessa olen joutunut kituuttelemaan niillä pienillä pusseilla.


Kaupasta ei siis tarttunut mukaan mitään sopimatonta...eikä edes tehnyt tiukkaa :) Tässä mun sallitut paheet ja mielihalujen tappajat...purkkaa, (nikotiinipurkkaa oli jo kotona), 70% minttua sekä pähkinöitä.

sallitut paheet
Näillä mennään...ensimmäinen päivä onnellisesti ohi. Se muuten piti vielä sanoa, että liekö veden kittaamisesta johtuvaa, mutta on ollut niin turvonnut olo koko päivän vaikka tietää ettei se ainakaan ruoasta johdu.
Jaahas, nyt pitää alkaa kaivamaan vaatekaapista jotain sopivaa...huomenna duunissa valokuvaus...ja mun tuurilla leukaan ilmestyy kuin tyhjästä kauhea kukkakaali huomisaamuun mennessä ;)

Over and Out...

5 kommenttia:

  1. Onnittelut loppuelämäsi ensimmäisestä päivästä! :) Mulla on mennyt ihan sotkuun koko homma tässä flunssan aikana. Joku aika sitten makasin kuumeisena sohvalla ja pyysin Tonia tuomaan mulle jotain pientä syötävää, kun en ollu koko päivänä syöny mitään. Arvaapa iskikö se mun eteen vaaleeta leipää?! Ja arvaapa, maistoinko mä sitä kolmen haukun verran ja nyt meinaan kuolla närästykseen. Hyh.

    Varmaankin pieni skarppaaminen edessä, kunhan tästä toivun. Astetta pahempi flunssa tuntus nyt iskeneen.

    Onnekasta huomistakin. :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos ystäväiseni :) Mä en voi edes syyttää sairastelua tälle repsuilulleni, mutta elämää se vain on ja taas palataan kaidalle polulle. Voi sinua, anna Tonin hoivata, syö mitä mieli tekee ja palaa kanssa ruotuun kunhan ensin tervehdyt. Paranemisia Maria!

    VastaaPoista
  3. Onpa mukavaa kuulla että olet taas päätynyt yrittämään savutonta elämää! Voin kertoo et mun kompastuskivet on olleet riitatilanteet tms. sit säntään kiukuspäissäni tupakoimaan. Tätä tapahtui harvoin,mutta viime viikonloppu oli yhtä kiukuttelua. Syytä en tiiä ja tupakalla juoksin. Se tais mennä siihen et aiheutan riidan jotta pääsen tupakille.
    Vaikka kyse oli muutamista muutamana päivänä, niin se riitti. Annoin liikaa periksi mielihaluilleni. Se alko taas olee "nautinto", tänään vedin viimeisen "nautinnon" ja tarkoitus on jättää kokonaan polttelu pois, ei vaikka kuinka ketuttais.

    Nyt kovasti tsemppiä sulle, mä elän hengessä mukana, pienemmillä vieroitusoireilla vaan! Tsemppiä kovasti!!
    (mä kyllä mielelläni toimin vertaistukena, jos vaikeehetki tulee, itekkin kaipaan jotain joka ymmärtää =) )

    VastaaPoista
  4. Kiitos Pekoni,
    Tsemppiä kovin sullekin tuon lopettamisen suhteen! Joo, todellakin ymmärrän ja tukena olen tarvittaessa :) Itselläni nyt ihmeen helposti mennyt tämä pari päivää. (koputtaa vimmatusti puuta!)

    VastaaPoista

Mukavaa kun pistäydyit kommetoimassa. Kiitos jo etukäteen ja tulehan toistekin!