sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Starting from today...

Uusi vuosi edessäni kuin tyhjä kirja...
Minä voin vaikuttaa siihen, mitä sen sivuille piirtyy, mihin tarina minua kuljettaa...ja etenkin siihen, onko tarinan päähenkilö energinen, hyvinvoiva, onnellinen sinkkunainen, vaiko pimeässä tunnelissa surkeana laahustava vittupää. Hah, että näin!



Joulu siis meni ja vuosi vaihtui. En jaksa vanhoja lähteä sen syvemmin analysoimaan. Vähän alavireisena ja flunssan kourissa tuli porskutettua loppuvuosi. Mieltä ei piristänyt aattona exältä tullut jouluntoivotus, mutta vahvana olen kyseisen aiheen tiimoilta pysynyt. Vuoden vaihteen jälkeen lähdinkin sinne englantiin. Ihana reissu kaikessa lyhykäisyydessään. Mun fotot ei kovin hyvin onnistuneet, joten kuvallista antia ei ihan hirveän paljoa ole tulossa, mutta varmasti jonkun postauksen tässä vielä redusta teen.

Mutta tosiaan...mä en ole mikään suurten uudenvuoden lupausten tekijä...tässä kuitenkin tuli joulunaikaan pohdittua kaikenlaista...lähinnä sitä, miten mun pitää unohtaa mennyt ja alkaa elää mun elämää suuremmalla sykkeellä ja miettiä, mitä mä elämältä taas haluankaan. Tänään pakottauduin ulos lenkille ihanan raikkaaseen talvipäivään ja se raikkaus selvitti mun päätä...Mä asetan tässä nyt itselleni tammikuun haasteita. Jos saan ne toimimaan tammikuun ajan, niin siirtyköön ne sitten helmikuullekin, mutta katsotaan sitä sitten. 
Here goes...ei mitään ihmeellisiä juttuja, joten toisaalta myös hyvin toteuttamiskelpoista kamaa...

1. Tupakkalakko...Taas sitä yritän...ja koska tässä ei nyt olla ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, uskaltaudun jo ajattelemaan loppukuuta päivän sijaan...niin, ja toivottavasti toki loppuelämää...mutta mennään nyt ensin tämä tammikuu. Niin, alkaen siis tästä päivästä...no cigarettes for me from 2day.

2. Karkki/herkkulakko... Niin paljon on tullut puputettua paskaa viime aikoina...Painoa on varmasti tullut, mutta eteenkin tuo hiilareiden/sokerin mukanaan tuoma väsymys on palannut ja siitä haluan eroon. Yleistä ruokavaliotani ei pahemmin tarvitse muuttaa, varsinkaan kun arki taas palaa kuvioihin. En siis missään nimessä halua turhaan kiristää karppaamista, sillä se ei mulle sovi, mutta herkuttelu pienemmälle. Olkoon lauantai mulla se sallittu herkuttelupäivä, jos siltä tuntuu. Ja kyllähän mä hieman korjailen tuota ruokailua samalla, ainakin tuon vedenjuonnin meinaan taas palauttaa arkeen, ja muuta pientä hienosäätöä.

3. Liikunnan lisääminen...Sitä en vielä uskalla luvata, että salille asti rohkenisin palata pitkän tauon jälkeen, mutta tavoitteena sekin tässä alku vuoden aikana on. Nyt kuitenkin kevyemmin, ihan sitä lenkille lähtöä yleisvirkeydenkin takia. Tavoittaana olisi nyt, että aamuvuorossa oltuani kävelisin keskustasta kotiin. Lisänä vähintään yksi lenkki viikonloppuisin. Kaikki muu on bonusta. 

4. Sosiaalisen elämän virkistäminen...Tähän kuuluu niin kaverien näkeminen useammin, kuin yleensäkin sosiaalisiin tilanteisiin hakeutuminen. Koko vuoden kattotavoitteena olisi ihanan uuden miehen löytäminen ja toimivan, tasapainoisen parisuhteen saavuttaminen.

5. Itsensä hemmottelu...Pyrin pyhittämään hetken itselleni aina sunnuntai-iltaisin. Tähän kuuluu kasvonaamioita, kynsien hoitoa, vartalokuorintaa etc. Lisäksi annan itselleni aikaa tehdä asioita joista nautin, kuten korut ja kutominen.


Näillä mennään....
Oikein ihanaa alkanutta vuotta sinullekin! Teitkös muuten itse jotain lupauksia?

7 kommenttia:

  1. Liputan sen energisen, hyvinvoivan jne. puolesta. :) Hurjasti tsemppiä tumppaamiseen!!!! Mulla tulee pian kuus vuotta ilman ja hetkeäkään en oo katunut. Loppujen lopuks se oli paljon helpompaa kuin olin kuvitellut, mietin vaan aina, että nyt on päivä ilman ja sitten viikko ja sitten kuukausi, ois mennyt homma ihan nollille jos ois sortunut ja vähänkö ois ketuttanut aloittaa alusta. :) Mut VOIMIA, ei se mikään ihan iisipiisi homma oo kuiteskaan...

    VastaaPoista
  2. Tein lupauksia..ja niiiin teen niiden eteen töitä että ne toteutuu...
    Mulla myös herkkulakko, lisää vettä, ulkoilua ja ennenkaikkea painonpudotus ja itsensä taas "ihmiseksi" tunteminen :)

    Tsemppiä meille molemmille ja kaikille muillekkin :)

    Käpyli

    VastaaPoista
  3. Kiitos Acata! Ja onnittelut onnistuneesta lopettamisesta!

    Ja Käpy, me niin onnistutaan, yhdessä :D

    VastaaPoista
  4. Ai sunkin ex "ilostutti" aattoiltaa. Niin munkin, plääh. ;D No, nyt vaan uutta kohti, hyvät lupaukset oot tehny!

    VastaaPoista
  5. Ihanaa alkanutta vuotta Pepper! Järkeviltä kuulostaa lupauksesi,tsemppiä niiden toteuttamiseen! Itse en ole lupailija-tyyppiä, joten samaa rataa mennään mitä viime vuonna (vaikka parantamista kyllä olis! ;)

    VastaaPoista
  6. Fcookie: Joo, näin tuo pirulainen teki. Odotti ensin viimeiseen asti että minä laittaisin jotain, mutta kun en laittanut, niin töräytti hän viestiä tulemaan. Ei auttanut asiaan, kun muutenkin oli valmiiksi jo aika haikea fiilis. Mutta hei, nyt käännetään menneelle selkä ja laitetaan tutkat auki, sinä myös eiks joo? :D

    Murmeli: Ihanaa alkanutta vuotta sinullekin! Vähän varovaisena minäkin lupauksien suhteen...katsellaan nyt mihin noilla päästään. Jonkinlaisia tavoitteita minä ainakin tarvitsen, jotta pääsen taas eteenpäin. Inhimillisiä olentoja me kuitenkin kaikki ollaan, joten parantamiset ei varmaan keltään lopu vaikka kuinka lupailisi :) Lohdullista sekin.

    VastaaPoista
  7. Varastin kissankuvasi, sori. ;__;

    VastaaPoista

Mukavaa kun pistäydyit kommetoimassa. Kiitos jo etukäteen ja tulehan toistekin!