keskiviikko 2. marraskuuta 2011

...Masentavaa...


Harmittaa ja mieli on ihan maassa...samaa harmaata, mitä näkyy katsoessa ulos ikkunasta...



Mä oon saigonilla...kaksi viikkoa...selän takia. Blaah!  
Vanha vamma, vaikka ehdin jo luulla että olen siitä päässyt, kun ei ole miltei 1,5 vuoteen mua kiusannut. Ei mulla siis (kai?) mitään rakenteellista vammaa ole, mutta selän lihakset ajoittain tulehtuu ja syntyy pahoja jumeja. Ne ei ihan kauheesti ennakkovaroituksia anna...joku aamu ei vaan nousta sängystä ja siinä sitä sitten ollaan.

Kyllähän mä reissussa sain vetää säännöllisesti relaksantteja ja tulehduskipistä. Huomasin, että selkä ei tykännyt noinkaan pitkästä lennosta ja parin tunnin bussimatkoista. Ja paikanpäällä huono sänky, tyyny ja se kaikki käveleminen otti rankasti eteenkin alaselkään. Luulin päässeeni pelkällä säikähdyksellä kun ei vaivat jatkuneet montaa päivää paluun jälkeen. Toisin kuitenkin kävi.

Lauantaina, kun olin näöntarkastuksessa ja ostamassa itselleni uudet silmälasit (jee jee, new look!), alkoi yllättäen pieni kolotus vasemmassa lavassa, josta se sitten sunnuntain aikana levisi molempiin lapoihin. Luulin silloin vielä selviäväni pelkällä soitolla lääkäriin, jotta saisin reseptillä lisää relaksantteja ja kipiksiä. Maanantaina herätessä kipu oli aika helvetillinen ja paheni jokaisesta liikkeestä. Oli aika mielenkiintoista koittaa suihkussa sheivata kainaloita sokkona, kun ei pää kääntynyt toivottuun suuntaan. Bussissa istuminen oli yhtä helvettiä. Sain onneksi melko pian ajan lääkärille.
Nyt siis pari tylsää viikkoa himassa. Nämä ensimmäiset päivät melko lailla vintti pimeenä vahvoista kipulääkkeistä ja relaksanteista, jotta tosiaan saadaan pahin kipu ja sen tuoma ylimääräinen jännitys pois. Huomenna meen fysioterapeutilleni näyttämään tilannetta...mikäli vanhat merkit pitää paikkansa, aloitetaan useammalla kerralla sähköä tai ultraa verenkierron vilkastuttamiseksi. Tulehtuneita lihaksiahan ei saa käsitellä. Toivottavasti ensi viikon lopulla jo päästäis vähän hieromaankin.
Huomenna samalla reissulla saan hakea myös mun uudet lasit, se vähän piristää synkkää mielialaa!

Tylsäksi käy aika jo nyt...kun ei oikein löydä hyvää asentoa ja kaikki mielekäs tekeminen (kutominen, lukeminen, korujen teko jne.) on nyt aikalailla pannassa "työskentelyasentojen" takia. Eikä sitä jaksakaan, kun nuo lääkkeet pistää ihan tokkuraiseksi


 ...Blaah blaah blaah,vali vali vali... anteeksi tämä tyhmä synkistely.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa kun pistäydyit kommetoimassa. Kiitos jo etukäteen ja tulehan toistekin!