lauantai 21. huhtikuuta 2012

Ripsipidennykset

Olenkohan missään kohden aiemmin edes maininnut että olin ottamassa ripsienpidennykset?
...Se nyt oli sellainen melko äkillinen päähänpisto kun sain hyvän tarjouksen...

Kiinnostukseni pidennyksiä kohtaan alkoi oikeastaan alkuvuodesta, kun eräs työkaverini oli käynyt laitattamassa ripset. Hän ei arjessa meikkaa ja pidennykset saivat hänessä aikaan tosi suuren muutoksen. Silmät tulivat tosi hyvin esille ja näytti aivan siltä että hänellä olisi ripsiväriä.

Asia jäi kuitenkin mielessäni sellaiselle "Olisihan se kiva mutta.."-asteelle, kunnes viimeksi kampaajalla ollessani tuli juttua, että hän on palkannut tiloihinsa kynsien tekijän lisäksi nyt myös ripsien laittajan.
Koska ripsien laittaja oli ns.vastavalmistunut, oli hänellä harjoitteluajan taksa ja uudet ripset sai 65e:n hintaan normaalin yli 120e sijaan. Kampaajani kehui hänen tekevän siistiä ja huolellista jälkeä. Koska alennus oli noin tuntuva, oli se mielestäni jo kokeilemisen arvoinen joten varasin ajan itselleni.

Tästä on nyt puolitoista viikkoa aikaa ja olen vähän sekavissa mietteissä...tykätä vaiko ei...



Vika ei missään nimessä ole laittajassa. Hän todella teki huolellista työtä ja lopputulos oli siisti.
Reilu kolmisen tuntia koko toimituksessa meni aikaa ja oli aika jännä olo maata siinä pedillä silmät suljettuina, alaluomet teipattuina, jonkun "rämplätessä" sun silmien alueella... Ensin mulla räpsy silmät ihan kamalasti ja pelkäsinkin ettei koko jutusta tule mitään, mutta aika pian sain rentouduttua ja mulla oli siinä oikein rauhallinen ja luottavainen olo. Ripsienlaitto ei satu eikä tunnu oikein miltään, jos joku sitä miettii...
Jossain vaiheessa tosiaan itsekin kauhistelin hintaa, mutta tämän kokemuksen jälkeen ymmärrän täysin, ettei kyseessä ole mikään ihan halpa toimitus...Kyllä siinä nimittäin aikaa menee ja voin vaan kuvitella, ettei se ole laittajallekaan ihan piece of cake-juttu kun kuuman lampun loisteessa laittaa yhtä ripseä kerrallaan kiinni, epämukavassa työasennossa useampia tunteja kerrallaan.

No, mutta nyt ne sitten on silmissä...Niiden läsnäoloa ei laiton jälkeen enää tunne eikä mulla ainakaan tullut minkäänlaista ärsytystä. (Yön aikana silmät rähmii tavallista enemmän, mutta ei mitään tulehdusrähmää kuitenkaan.) Mukaani sain ripsiharjan jolla ripsiä pitäisi aamuin illoin harjata.
Se mikä minua vaivaa, on niiden hankaluus. Mä olen aina tottunut hankaamaan silmiä ja nyt se on luonnollisesti kiellettyä. Aika hyvin sen muistaa, viimeistään silloin kun käsi lähestyy silmää ja tuntee pidennysten kovuuden kättä vasten.
Ideahan on, ettei ripsiväriä tarvittaisi ja se on ihan fine, mutta kun mulla on lähes mahdotonta käyttää mitään muutakaan meikkiä kun ripset kaartuvat niin pitkinä luomen pälle, etten saa laitettua luomiväriä siististi. Rajauksen teko on ihan mahdotonta, ei vaan onnistu.
Lisäksi on sitten tuo pesu...
Silmämeikinpuhdistusaine ei saa olla öljypohjainen, muuten kaikki käy. Naamanpuhdistus on kuitenkin aikamoista piperrystä topsien ja vanulappujen kanssa...ja hangata ei saa. Muutenkin tuntuu inhottavalta kun vettä menee silmiin, suihkussa varsinkin, eikä sitä saa vaan pyyhkäistä kädellä pois.



Nyt viikon jälkeen nämä näyttävät joteskin luonnollisemmilta kuin alussa...ehkä liima karissut tai muutamia ripsiä tippunut. Hyvin niitä on edelleen jäljellä. Toisaalta tykkään näistä kovasti, mutta tosiaan mun arjessa ne on monessa mielessä hankalat. Mä en osaa vielä lainkaan sanoa, varaisinko huollon ensi kerralla kun menen taas kampaajalle. Mulla on nyt viikko aikaa päättää. Huolto pitäisi tehdä 3-4vkon välein.



Kahden vaiheilla tässä nyt keikutaan...

4 kommenttia:

  1. Kyllähän noi tuo silmiin eloa. :) Tuntuu että joka toisella on nykyään ripsilisäkkeet. Mä voin melko varmasti sanoa että en tule ikinä ottamaan. Siis meikkaan ja muutenkin kyllä panostan ulkonäköön, mutta en halua mitään megaräpsyttimiä. Useimmilla niistä kuitenkin näkee että ei ole ihan omat ripset..en tykkää kyllä hiustenpidennyksistä tai tekokynsistäkään ainakaan itselläni että siltä pohjalta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan samoilla linjoilla kanssasi...Tai sanotaanko niin, että tekokynsiä en tarvitse kun omat kasvaa niin nopsaan ja hiustenpidennyksistä ei olis kyllä iloa tässä päässä, kun ei noi pitkät oikein sovi ;) Ei vaisin...kyllä sellaiset glitteritäyteiset rakennekynnet saa mulla ihan puistatuksia aikaan. Ja mitä ripsiin tulee niin joo, näkeehän näistä sen etteivät ole omat. Tällä hinnalla raaski kuitenkin kokeilla tätäkin turhanpäiväisyyttä :)

      Poista
  2. Itsekkin olen miettinyt noita ripsienpidennysten laittoa.. Se vaan et jos ei säännöllisesti hoida tai hoitoaika venyy liian pitkäksi, näyttää ripset aikas hirveiltä silloin..
    Mut olis kiva herätä kun ei tarttis pelata ripsarien kanssa.. Ja ne tuo kivasti eloa silmiin..
    Itselläni samat jututut tuottais ongelmia mitä sullakin. Eli ilmien hankaus, meikkaamisen hankaluus. Nätisti luomivärin laitto on tarpeeksi hankalaa ilman pidennyksiäkin..
    Ehkä kokeilisin moisia, mut huolto tulee aika kalliiksi..
    Tekokynnet haluaisin, nätit kuviot vielä, mut niissäkin hoito tulee kalliiksi. Ja tällä alalla olen kokenut ne kauheen hankalaksi. Mut ehkä tästä kun siirtyy muihin hommiin, ni saatan kokeilla ties mitä "turhanpäiväisyyksiä" ;)

    t. Pekoni

    VastaaPoista
  3. Käynyt mielessä itselläkin että ottaisi ripset! Tosin sein on kai riskinä että oma ripsi vaurioittuu? Teen itse geelikynsiä joten se saa vielä toistaiseks riittää.. Ehkä sitten jonain päivänä rohkeen ottaa ripset!
    Muutenkin blogistasi sen verran että oli tosi kivan oloinen, joten jään seurailemaan!

    IDA
    / http://valmiinalahtoon.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Mukavaa kun pistäydyit kommetoimassa. Kiitos jo etukäteen ja tulehan toistekin!